Kdo to vůbec je influencer? Můžeme říct, že se jedná o internetového uživatele, který má vliv na svoje publikum. Výraz influenceři je obecný. Dále se tito lidé nazývají dle toho, na jaké sociální síti působí. Například youtubeři, tik tokeři a podobně.
Trend influencerů už je to několik let, vlastně více jak deset let. Teprve v posledních letech se ale stali významnou součástí marketingu. Ukázalo se totiž, že reklama, kterou propaguje influencer, může být daleko úspěšnější než jiné druhy reklamy. Reklama v jejich podání vyzní často přirozeněji a osobněji, než někde z billboardu nebo z vyskakovacího banneru na webové stránce.
Pokud chcete využít některé influencery na svou reklamu, připravte se, že u těch, kteří mají několik stovek tisíc sledujích, si zaplatíte za jejich služby docela velkou částku. Je to pochopitelné. Pro ně je to práce, která je většinou živí a většinou se jedná o investici, která se vám vyplatí. Jak si ale vybrat toho správného influencera? Záleží na tom, co chcete, aby propagoval. Musíte si udělat průzkum a zjistit, jestli se jeho cílová skupina shoduje s tou vaší. Je asi hloupost po sedmnáctileté influencerce chtít, aby vám propagovala mast na bolavá záda. Prozkoumejte také, jaké má dosahy, protože počet sledujících není zdaleka o všem vypovídající uživatel. Spousta sledujících je neaktivních a vy potřebujete oslovit právě tu aktivní část publika. Podívejte se, jaká bývá odezva u jejich příspěvků, počet lajků, komentářů a podobně.
Nezapomeňte si s influencerem podrobně domluvit podmínky. Samozřejmě cenu, za kterou vám propagaci udělá, ale také jakou formou příspěvek zveřejní, na jaké sociální síti a kolik příspěvků vašemu produktu věnuje. Pokud si nejste jistí, zda toto všechno dokážete řešit, přenechte to na reklamní agentuře. Ty mají v mnoha případech již své kontakty na influencery, nebo jsou zvyklí s nimi spolupracovat. Pro plzeňské firmy jsou připraveny služby reklamní agentury Plzeň.