Využili jste někdy v životě službu Taxi? Cestovali jste například na dovolenou na Kanárské ostrovy a pražský taxikář vás svezl na ruzyňské letiště, takže jste se vyhnuli jízdě v hromadných prostředcích? Jízda taxíkem je vždy pohodlnější, v podstatě nic neřešíte, pouze si přivoláte vůz, řidič jej přistaví, kam si budete přát, a odveze vás třeba na druhý konec republiky, pokud se dohodnete. Taxislužba ale není nic nového pod Sluncem, jde o službu zákazníkům provozovanou již za socialismu a není tedy ničím výjimečným, jestliže objevíte mezi modely aut vozidla z doby sedmdesátých let minulého století označená jako TAXI.
Co by vás ale mohlo překvapit, je tamní vozový park. Rozhodně neočekávejte žádné žluté auto AAA Taxi v podobě Škody Octavie, ale docela obyčejnou lidovou „Dvanáct set trojku“. Ano, je to tak, za socialismu se tato vozidla s úspěchem používala i pro tyto účely, šlo o vícemístné automobily, které mohly převážet větší počet pasažérů, což se hodilo například na zmíněném pražském letišti, kdy si turisté z evropských zemí přivolali Taxi na průjezd Prahou. Škoda 1203 upravená jako Taxi mívala zelenou nebo khaki barvu a chcete-li někomu z vašich blízkých nebo sobě udělat radost, můžete si vůz z této edice objednat jako model v měřítku 1:43, vyhotovený jako ruční výrobek.
Není to hračka pro děti, předesíláme předem, abyste počítali s tím, že jde o precizní ruční práci, a že cena těchto modelů není zrovna zanedbatelná. Škodu 1203 již dnes na silnicích běžně nespatříte, je to ovšem veterán, který spadá do archivu sběratelů historických vozidel a právem se zde těší velkému zájmu, protože to bylo jedno z nejčastějších vozidel, které patřily do socialistického vozového parku. A chcete-li si vůz připomenout českým filmem, stáhněte si a shlédněte film „Čekání na Patrika“ z roku 1988, kde s vozem jezdil herec Jiří Pomeje.